Renault Clio 1.2 Turbo EDC Yorumları

Renault Clio 1.2 Turbo EDC Yorumları


4 nesildir yollarda olan Renault Clio'yu başarılı satış rakamlarıyla hatırlarız. Nesilden nesile geçirdiği değişimlerle günümüze kadar ulaşan model son nesli ile daha dinamik bir yapıya kavuştu. 1.2 litre atmosferik motor güç anlamında beklentileri karşılamadığından dolayı marka bu üniteye turbo takviyesi yaparak 120 Bg güce ulaşmış. Sadece markanın başarılı EDC şanzımanı ile satin alınabilen model 3 farklı donanım seçeneği ile tercih edilebiliyor.

Tasarım

Marka kişiselleştirilebilirlik mottosunu bu otomobilin her yerine başarılı bir şekilde aktarmış. Bunu ilk bakışta motor kapağının uçlarına konumlandırılan kırmızı çıtalardan rahatça anlayabiliyoruz. Bu kişiselleştirme detayları jantlara, yan kapıların alt bölgesine ve bagaj kapağının ucunda da kendini göstermiş. 

Burada yer alan renkler isteğe bağlı olarak değişim gösterebiliyor. Şişkin çamurluklar otomobili sportif kılarken C sütununa gizlenmiş arka kapı kolları otomobile coupe havası katmış. 

Renault Clio 1.2 Turbo EDC Yorumları
Renault Clio 1.2 Turbo EDC Yorumları

Selefinde üç kapılı versiyonuyla da satın alınabilen Clio, artık sadece beş kapılı versiyonuyla müşterilere sunuluyor. Arka bölümde selefindeki büyük stoplar yerini daha ince tasarımlı bir yapıya bırakmış. Bagaj kapağına doğru uzanan bu yapı bütünlük hissi katmış. Boyut anlamında Clio,4062 mm uzunluğa, 1448 mm yüksekliğe, 1732 mm genişliğe ve 2589 mm dingil mesafesine sahip. Boyutlara bakarak modelin selefine göre büyüdüğü çok açık. 

İç Mekan

Kokpit kişiselleştirilebilirlik mantığında geliştirilmiş. Ön konsolda yer alan çıtaların renkleri değişiyor. Malzeme kalitesi anlamında başarılı olan modelin sert detayları keyif kaçırabilir. Ön konsolda opsiyonel donanım olarak sunulan R-Link farklı birçok özelliğe sahip. Dokunmatik özelliği sayesinde birçok kontrol kumandasını içinde barındıran sistem çalışma hızı konusunda bazı durumlarda tepkilerinize geç cevap verebiliyor. Navigasyon özelliği de bulunan ekranın en çarpıcı detayı ise Sound Effect aplikasyonu. Bu sayede sanalda olsa otomobilinizin motor sesini V6 motormuş gibi değiştirebiliyorsunuz. Modelde yer alan hız sabitleyici ve sınırlayıcı tuşu el freninin hemen yanına konumlandırılmış. Ayrıca ECO butonunun da bu bölümde konumlandığını görüyoruz. ECO modunda modelin gaz tepkileri daha da yumuşayarak ekonomik sürüşler yapmanız hedefleniyor. Baş ve diz mesafesi konusunda sıkıntısı bulunmayan Clio 4, 300 litrelik hacmiyle de segmentindeki birçok rakibini kıskandırıyor. 

Motor

Clio 4 ‘de 1.2 litre 120 bg gücünde bir motor yer alıyor. RS modeli hariç ailenin en güçlü ünitesi olan bu motor 4900 d/d'de 120 bg güç, 2000 d/d'de ise 190 Nm tork değeri sağlıyor. 6 ileri EDC şanzıman ile kombine edilmiş bu ünite, 0-100 Km/s hızlanmasını 9.4 saniyede tamamlarken maksimum 199 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 5.2 litre olarak açıklanıyor. Biz testimiz sırasında sakin kullanımlarda 6.3 litre, performanslı kullanımlarda 8.6 litrelik değer elde ettik.

Güvenlik

Teste baz versiyonu ile giren Clio'nun önden çarpışma testinde yolcu kabini tamamen sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs ve uyluk bölgesinde iyi koruma sağlandı. Renault benzer korumayı farklı boylardaki mankenlerde ve değişik oturma pozisyonlarında da tekrarladı. Yan bariyer çarpışma testinde Clio maksimum puanları aldı. Mankenin vücudunun tamamı iyi bir şekilde korundu. Tekrarlı yan direk çarpışma testlerinde mankenin göğüs bölgesini yeterince iyi koruyamayan Clio buna rağmen 5 yıldızı kapmayı başardı. Renault Clio, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı ortalama bir koruma gösterdi.

Konfor & Yol Tutuş

Clio, orta-sert süspansiyonlara sahip. Bu durum ince yanaklı lastiklerle birleşince ortaya konforsuz ancak yol tutuş konusunda daha başarılı bir yapı ortaya çıkmış. Selefine göre hisli ancak mükemmel olmayan direksiyon viraj performansını biraz olsun törpülese de, modelin genel anlamda başarılı olduğunu söylemeliyiz. Tüm donanımlarda standart sunulan ESP sınırları aştığınızda en büyük yardımcınız oluyor. Rüzgâr ve yol sesini kabin içine yansıtan model motor sesini ise çok üst devirlerde kokpite sızdırıyor.

Test - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC IconTest - Renault Clio 1 2 Turbo EDC Icon

Uzman Yorumu

Laurens Van den Acker’den sonra Renault’ta tasarım anlamında birçok şey değişti. Artık daha dinamik ve çekici olan Renault modelleri tasarım kadar teknolojik detaylarıyla da dikkat çekiyor. Eskiden 1.2 litre ürün gamında 75 bg güç üreten motorla beraber model şimdi turbo destekli motora yer verdi. 120 bg güce sahip ünite alt devirlerden itibaren tüm gücüyle size destek veriyor. Sadece 6 ileri EDC şanzıman ile satın alınabilen bu motor tutumlu bir karakter gösteriyor. Sakin kullanımlarda ve ECO modu aktifken onunla başarılı tüketim değerleri elde etmek imkânsız değil. İç mekân sınıf ortalamalarında ve beklentileri karşılıyor. R-Link konsolun sunduğu Sound Effect başarılı ancak sesin yapay olduğu bariz belli oluyor. Clio 4 en fazla ilgi gören seçenek ise 1.5 litre dizel motor. Test aracımızı en baz donanımla tercih ettiğinizde 51 Bin TL gibi bir değer ödemeniz gerekiyor. Fakat daha az ödeyerek 1.5 litre dizel manuel Clio’ya sahip olmanız mümkün. Sizin için donanım önemli değil uzun yol yapıyorsanız dizel mantıklı. Yok, benim için olmazsa olmaz donanım ve EDC şanzıman derseniz model tam size göre.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.