VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline Yorumları

VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline Yorumları

VW'nin pickup sınıfında bir ticari araca olan tutkusu 2000'li yılların başına kadar uzanıyor. Markanın bu süreçteki çalışmaları sonucu 2010 yılında ortaya çıkan Amarok, bu kez 4x2 seçeneği ve 8 kademeli otomatik şanzımanı ile karşımızda. 4x2 olması sebebiyle özellikle ticari kullanımı hedefleyen araç ne kadar başarılı sizler için inceledik.

Tasarım

Geçmişte pickuplarla ilgili genel algı çirkin oldukları yönündeydi. Ancak bu pazarı domine eden Japon üreticiler gitgide binek otomobilleri tasarım anlamında geride bırakan ve güçlü çizgilere sahip araçlar geliştirmeye başladılar. 

VW Amarok'da rakipleri gibi güçlü ve sert görünüyor. VW Amarok'un küt yapılı ön kısmı bu hissi yaratıyor. Büyük farlar ve geniş ızgarası Amarok'un en dikkat çekici kısmı. Geniş yapılı çamurluklar ve büyük jantları Amarok'un engel tanımayan bir araç gibi görünmesini sağlıyor. Amarok'un büyük kasası sınıfının en geniş yükleme alanlarından birisini sunuyor. 2,52 m2'lik yükleme alanının üzerini kapatan herhangi bir örtü yok. Amarok'un kasa kapağının ağırlığı yüzünden kaslarınızı çok geliştireceğini belirtelim. Rakipleri ile benzer boyutlardaki Amarok, 5254 mm uzunluğa, 1954 mm genişliğe ve 1834 mm yüksekliğe sahip.

VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline Yorumları
VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline Yorumları

İç Mekan

Amarok iç mekanında bize sürpriz yapmıyor. Bu iç mekanı VW'nin pek çok modelinde görmüştük. Aslında yenilenen modeller hariç eksi modellerde bu iç mekan bizi karşılıyor. Kullanışlılık açısından son derece başarılı olan bu kısımların biraz farklı olması Amarok'un iç mekanını heyecanlandırabilirdi. Vites kolunun sol kısmında ESP ve eğim iniş kontrol sistemi butonları bulunuyor. Müzik sistemi çok kullanışlı ama günümüz standartlarına göre yetenekleri sınırlı. VW Amarok'un iç mekanında kullanılan malzemeler tıpkı rakiplerindeki gibi sert yapılı. Krom görünümlü kaplamalar kalite hissini artırıyor. Kullanımının abartılmamış olması da olumlu. Önde sunulan genişlik yerli. Ancak arka kısmın bir miktar dar olduğunu belirtmeliyiz.

Motor

Daha önce test ettiğimiz 4x4 modelde olduğu gibi Amarok 4x2 Otomatik modelinde çift turbonun kullanıldığı 1968 cc hacminde bir dizel motor görev yapıyor. Bu motor 4000 d/d'de 180PS güç, 1750 d/d'de ise 420 Nm tork üretiyor. Aracın gücü arka tekerleklere iletilirken bu iletimi Amarok modellerinde yeni kullanılmaya başlanan 8 kademeli şanzıman gerçekleştiriyor. Daha önce kullanılan DSG şanzımanın artan motor güçleriyle başa çıkması zorlaşınca marka bu kez ZF firmasının geliştirdiği geleneksel bir otomatik şanzımanı kullanmaya başlamış. Vites geçişleri ile göz dolduran şanzımanın yakıt tüketimine de olumlu katkı sağladığını söylemeliyiz. Fabrika verilerine göre karma tüketim ortalaması 8 litre olarak açıklanıyor. Biz de zorlanmadan 8.3 litre ortalama yakalayabildik. Ancak aracı zorlamaya başladığınızda ortalamanız 9.5 litre dolaylarına yükseliyor. 

Güvenlik

Amarok 2010 yılında katıldığı EuroNcap çarpışma testlerinden 4 yıldız aldı. Test sırasında kabini sağlam kalan Amarok, sürücünün sağ ayak ve göğüs kafesinin dışında her uzvuna maksimum koruma sağlamıştır. Yolcuya ise göğüs kafesi dışında maksimum koruma sağlamıştır. Yandan çarpmalarda maksimum koruma sağlarken, sabit bariyer çarpışmalarda ise misafirlerine göğüs kafeslerinin dışında her uzvuna maksimum koruma sağlamıştır. Arkadan çarpmalarda ise sınırlı seviyede koruma sağlayarak 4 yıldızın sahibi olmuştur.

Konfor & Yol Tutuş

Amarok, yüksek kasası sebebiyle yol tutuş konusunda handikaplı bir araç. Zaten bu sorun tüm pickuplar için geçerli. Ancak Amarok bu durum ile iyi mücadele ediyor. Holigan gibi kullanılmadıkça yol tutuş problemi yaşanmıyor. Aracın 2 çeker olması ani hızlanmalarda özellikle ıslak zeminde arka kısmın hareketlenmesine sebep oluyor. Fakat ESP sistemi sayesinde bu durum eski pickuplardaki gibi sorun olmuyor. Amarok konfor düzeyi en yüksek pickuplardan birisi. Yine de arka aksta yaprak yay kullanılması sebebiyle zıplama yaşandığını belirtmeliyiz.

Test - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline OtomatikTest - VW Amarok 2.0 BiTDI 4x2 Highline Otomatik

Uzman Yorumu

Hep sorgulamışımdır… Pickuplara gerçekten ihtiyaç var mı? Eğer amaç arazide kullanmak ise 4x4 modeller tercih edilebilir. Ancak bu araçların da açıları arazide sürpriz yaşamanıza sebep olabilir. Yok eğer ben ağır yük taşıyacağım diyorsanız testimizde konuk olan Amarok 4x2 size göre olabilir. Çünkü aracın taşıma kapasitesi az da olsa 4x4 modelden yüksek. Yine de manuel 4x2 çok daha ağır yüklerin altına girebiliyor. Üstelik daha ucuz. Tüm bu koşullar düşünüldüğünde pazarda 4x2 otomatik bir pickupa ihtiyaç ve talep var mı emin değilim. Ama iş 4x2 pickuplar olduğunda Amarok’un eline konfor, iç mekan alanlarında su dökecek çok modelin olduğunu düşünmüyorum.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.